niedziela, 1 września 2013

ZUPA KOPERKOWA Z RYŻEM

Mam do tej zupy duży sentyment- sama ją uwielbiam.  
Ze względu, że gotujemy zupę na mięsnym wywarze danie dobre dla dzieci po ukończeniu 14miesiąca życia. Jeśli zdecydujemy się na bulion warzywny, zrezygnujemy ze śmietany i dodamy osobno ugotowane mięso możemy podać zupę już po ukończeniu 9miesiąca życia dostosowując (blenderem) konsystencję dla młodszego stażem przeżuwacza.


Składniki:
- 1,5szklanki chudego bulionu (mięsnego lub warzywnego)
- jedna średnia marchew starta na wiórki
- 2-3 łyżki ryżu
- zmielona cielęcina lub kurczak w ilości jaką dziecko zje w 2-3 porcjach zupki
- 2czubate łyżki posiekanego koperku
- 3łyżki śmietanki takiej którą dodajecie do zup

Gotujemy:
Bulion, mięso, marchew i ryż gotujemy na wolnym ogniu co jakiś czas mieszając żeby ryż się nie kleił do garnka. Gdy już wszystko będzie miękkie dodajemy posiekany koperek. W filiżance hartujemy śmietanę żeby się nie zważyła po dodaniu do zupy (do śmietany dodajemy 2-3łyżki ciepłej zupy). Zmniejszamy ogień i wlewamy śmietanę, całość jeszcze raz zagotowujemy.

Uwagi:
Danie można mrozić. Jeśli maluch nie może spożywać nabiału możemy pominąć śmietankę.

2 komentarze:

  1. Świetny pomysł na zupkę!! Będę gotować w tygodniu. Dzisiaj mam już krupnik:) Mój mały uwielbia zupki, a mi już brak pomysłów, co jeszce ugotować. Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam na moje pierwsze CANDY. Do wygrania gra edukacyjna CYFERKI PLUS i zabawka dla niemowlaka. Agnieszka

    http://superdzieciaczki.blogspot.com/2013/09/candy-candy.html

    OdpowiedzUsuń