wtorek, 17 września 2013

WOŁOWINA Z KASZĄ JĘCZMIENNĄ

Dorzuciłam do rosołu kawałek wołowiny dla lepszego smaku a dla Natalki powstało poniższe danie. To był debiut wołowiny i w sumie nie wiem od kiedy ten rodzaj mięsa można podawać dziecku. Niby w słoiczkowych daniach występuje już w 8 miesiącu. Co Wy sądzicie?

Składniki
- kawałek ugotowanej wołowiny 
- średnia marchew
- mały korzeń pietruszki
- 2łyżki posiekanego koperku
- 3łyżki kaszy jęczmiennej
- łyżka śmietanki

Gotujemy:
Ugotowaną wołowinę drobno siekamy w poprzek włókien. Marchew i pietruszkę trzemy na grubych oczkach. Gotujemy w około 1,5szklanki wody, gdy zaczyna wrzeć wsypujemy kaszę i gotujemy do miękkości na wolnym ogniu co jakiś czas mieszając. Wsypujemy koperek. Zestawiamy z ognia, dodajemy śmietanę i jeszcze raz doprowadzamy do wrzenia.

3 komentarze:

  1. Nie wiem od kiedy można podawać, ale wygląda bardzo apetycznie. Ja wczoraj gotowałam pomidorową ze świeżych pomidorów. Odlałam troszkę dla Synka przed dodaniem przypraw, ale chyba nie zbyt mu smakuje :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Kaś może była mu zbyt kwaśna? Spróbuj dodać poduszoną marchewkę do zupki albo zrób do niej lane kluski, które też złagodzą smak. My jutro będziemy mieć pomidorówkę ze świeżych pomidorków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też właśnie tak myślę, że była za kwaśna. Następnym razem dodam więcej marchewki :)
    Nasza też była ze świeżych pomidorów ;)
    Zapraszam do mnie po nominację :)
    Kaś R.

    OdpowiedzUsuń